Wednesday 26 August 2009

Bakdag i Tildabyn

Höststämplarna från Magnolia är här nu. Kom i brevlådan igår och jag har tro det eller ej redan lyckats få ihop ett kort. Världsrekord! I alla fall för mig. :) Börjar bli konstigt att visa kort utan katter eller hundar för det har jag ingen på det här kortet heller. Kompis börjar snart tro att jag har övergivit dem. Men jag håller faktiskt på med ett kort med både Tilda och hennes katt på. Jag valde bara lite svåra färger, rött och grönt av någon anledning. Det verkade bra när jag började måla, men nu vet jag inte. Katten blev himla bra så jag vill inte slänga bort det. Får väl se hur det går.

Philip är på dagis alldeles själv just nu. Ska hämta honom om en timme eller så. Sista dagen på inskolningen. Imorgon börjar han med fulldagar. Blir spännande att se hur det går. Han grät inte när jag gick idag och det känns himla bra. Blir nog annat imorgon när han fattar vad som händer.

Ska vi då ta en liten titt på kortet för dagen kanske? Det går i blått och rosa med lite grått för det tycker jag passar till. Lite glitter, och pärlor finns det också med. Till och med lite pärlspröt som kom i posten igår. va' glad jag är för jag köpt dem. De är jätteroliga att dekorera med. :)
Kortet är gjort efter en skiss på http://justmagnolia.blogspot.com/. Skissen är gjord av Rach och var fantastiskt rolig att jobba efter. Det är kul med skisser, borde kanske testa fler men dygnet har ju bara ett visst antal timmar. :) Tyvärr har jag inte lyckats lista ut hur man får med sig skissen över till mig, men besök bloggen ovan så finns den där iallafall. (Jag lovar att jag ska lära mig det, men det tar lite tid...)
Här har vi kortet i sin helhet. Med Tilda och brödspade, tallrik och en liten text. Blommor och blader, pärlor har vi med.
Närbild på Tilda. Willy kommer att vilja stämpla med de här ikväll. Den roliga lilla ungen.
Blomman och pärlspröten...Här har vi lite 3-deffekt. Inte som på det andra kortet men lite grand. Vill ju ha lite effekt i det hela. Inte bara platt.

No comments: