Monday 21 September 2009

Ny Magnoliautmaning

Egentligen hade jag tänkt börja skriva på engelska men av någon anledning så bara blir det svenska ändå, helt automatiskt. Förstår inte riktigt hur det går till. :)

Har varit duktig hela förmiddagen och tagit tag i en massa jobbiga saker, så som arbetsförmedlingen till exempel. Uhgga! Det gick bra ända tills deras hemsida hängde sig. Nåja, en bit på väg blir det iallafall. Får väl se om den funkar senare. Är bara så typiskt när man ska äntligen ta tag i och fixa så man kommer igång. Upp som en sol, ner som en pannkaka. Är det inte så man brukar säga? Ska besöka dem på onsdag, då är jag officiellt arbetslös. Ska bli kul att se vad som händer sedan.

Den här veckan var det en skiss på utmaningsbloggen Just Magnolia igen. Skissen ser ut så här och är gjord av Bev.
Jag tycker egentligen inte om att följa skisser men jag har insett hur mycket jag lär mig på det så därför fortsätter jag tappert med detta.

Den här veckan har jag använt Magnoliapapper från Lazy Summer days kollektionen och likadant är stämpeln ifrån den sommarutgivningen. Blommor och band är från Panduro, brads från Papermania tror jag. Rosorna är primas. Spetskanten är Martha Stewart. Cykeln kommer från BunnyZoes craft. Hon har alldeles för mycket roliga och fina saker. Den stora blå blomman kommer förresten från You Do. Dekornålarna har jag faktiskt gjort själv.
Här har vi nu kortet. Somrigt va? Det är runt 20 grader här idag, men vinden är kall. Kan knappt tro att september snart är slut. Känslan är varmare än så. :)

Här har vi "cykel-Tilda" i närbild. Hon är för söt, hon me´!
Ok, det var allt för idag. Nu ska jag bara länka och sedan är det dags att ge sig på att laga lax till J. som är här och fixar lite åt oss. Tack för det.
Må gott och kramen
Marie

2 comments:

CraftyC said...

Your card is gorgeous Marie, so much detail!
Clairex

Bev said...

Oh this is gorgeous! Love the adorable image and the fabulous choice of papers. Thanks so much for joining us this week. Bev x