Saturday 19 September 2009

Sjuka nu igen.

Suck säger jag bara. Nu börjar andra omgången av förkylningarna. Eller egentligen är det väl första för Philip var ju inte sjuk i den förra omgången. Men det är han nu. Massor med feber och grinighet. Stackarn, och stackars oss som måste stå ut med det. Som tur är så går det ju över. Han lyckades sova en stund i natt iallafall när fönstret öppnades och det kom in sval luft i rummet. Är ingen höjdare att vara ett och ett halvt år och ha över 39,5 graders feber. Än så länge håller sig Willy på benen men han hostar förtvivlat periodvis.

Idag har jag ett kort att visa som det var ett tag sedan jag gjorde. Jag tror att jag sett en sketch som jag använt mig av men är inte hundra. Det är ett tag sedan och jag kollar många bloggar för inspiration så ibland faller en del info mellan hjärncellerna. :)

Ett magnolia kort, nästan precis som vanligt. Det här är stämplar från Lazy Summer Days-kollektionen. Väldigt charmiga. Som vanligt kanske man ska tillägga. Pappren är "Wisteria Lane". Blommor från Panduro och You Do. Guldpärlor från Skaparlusten och en bossKut swirl. Fernpunch från WoodWare tror jag.


En liten närmare titt på blomstren i vänstra hörnet. Jag är faktiskt ganska nöjd med det här kortet. Brukar inte känna så, men det här tilltalar mig. Cirklarna är gjorda med spellbinders Large circles and large scalloped circles. Trevliga att använda.

Jag har inte skapat så många kort den här veckan. Jag har ägnat det mesta åt min tid åt att göra klart Willys första fotoalbum. Har tagit lite tid med tanke på att han fyller tre i november, men nu är jag klar med 2006 och 2007. Nu är det bara resten kvar och sedan är det Philips babyalbum som gäller, 2011 eller något sådant där om jag känner mig själv rätt. Det är så många bilder att gå igenom och redigera. Tar alldeles för många bilder med digitalkameran. Drunknar i bilder. Men det är ju något att göra. Terapiarbete kanske man kan kalla det?
Nu är det dags att titta till Philip. Mats och Willy fixar medicin och lördagsgodis för det är det dags för idag.
Må gott och kramen
Marie
Ps: Kan man ha det i en blogg? Thanks for all lovely comments on last weeks card för JustMagnoliachallege DT. They made my week, which has been a very hard one for me. Thanks to you all! Hugs Marie








No comments: