Monday 1 April 2013

Sista utmaningen för mig i Scraplagrets CC

Hej igen, tillbaka till svenskan igen. Hur det nu ska gå, tycker väl jag är helt tokig som tycker det är jobbigt att skriva på svenska. Tror inte jag kommer att vänja mig. Tur att jag bara "behöver" svenskblogga några gånger om året. LoL

Nu är det dags att "redovisa" kort nummer tre  med utmaningsnummer 4, Gör ett Magnolia kort med minst en Magnolia stämpel. Sagt och gjort, ett vårigt Magnolia kort kommer här. Färglagt är det med Letraset Markers av olika sorter, och för lite mer detaljerade skuggor har jag använt prisma pennor.


Designer papper kommer from Forever Friends, den söta lilla bruna björnen ni vet? Han har egna papper också, i fina våriga pastelfärger. ;)  Gick lite trögt i idesprutan idag, fick lite hjälp på vägen av en skiss som jag hittade på en inspirationsrunda i blogvärlden. Hade kanske varit bra om jag kommit ihåg var. Lite för många kort på lite för kort tid den senaste dagarna. :) Ville ju inte missa CC:n och så var jag något sen med några av mina DT alster för två utmaningar som går upp senare i veckan, men nu är vi nästan ikapp igen, efter att ha hittat tillbaka till inspirationen. Bättre sent än aldrig eller hur var det nu?

För att dekorera detta mästerverk, (läses med ironi) så använde jag några blandade blomster from WOC och I am Roses. Hattnålarna kommer nog också från WOC tror jag. Pearl maker och några pärlor är också använda för att ge lite detaljer till kortet. Frosted lace glitter stickles från Rangers är använt på alla blommorna.

Tack för denna CC:n vilket alltid är roligt att ta del av. Hoppas det blir fler av dessa!

Kramar
Marie

2 comments:

Sofia Eriksson said...

Superfint kort! Så himla härlig stämpel och snygg färgläggning! Tack för att du deltar i utmaningen. Kram, Sofia

CuteNCrafty Mommy said...

She is a super cute stamp. Love this card soooo much. Wonderful job:)
Beautiful card. I love all the colors and embellishments and everything:)
Tabitha's Designs Blog
Low priced fun Digi Papers:)